6 cara untuk menjadikan leher anda cantik, muda dan cergas

Jika anda ingin kulit di leher kekal cantik dan tona selagi mungkin, kami menasihati anda bukan sahaja untuk melakukan pemanasan khas untuk leher, tetapi juga menggunakan produk semula jadi dan kosmetik untuk keanjalan kulit dan pencegahan kedutan. Kami menawarkan 6 kaedah mudah yang akan membantu anda mengembalikan kecantikan dan keremajaan ke leher anda.

wanita dengan kulit leher yang diremajakan

Masa sentiasa meninggalkan kesan di leher, menjadikannya kurang menarik.

Kulit kendur, kedutan dan juga dagu berganda hampir tidak boleh dipanggil menarik. Lagipun, bukankah kita semua mahu mempunyai kulit leher yang lebih tegang selama mungkin?

Malangnya, keajaiban estetik sebenar dengan badan hanya boleh dilakukan di luar dinding bilik operasi, dan bukan di rumah. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa rawatan mudah yang boleh anda lakukan di rumah untuk melambatkan kesan kerosakan masa pada kulit anda dan memastikan kulit anda tegang dan kencang selama mungkin.

Segala-galanya jauh lebih mudah daripada yang kelihatan pada pandangan pertama. Apa yang anda perlukan untuk mencapai kesan positif adalah kemahuan dan ketekunan, yang akan membantu anda dalam pelaksanaan tetap petua ini. Helah mudah ini bukan sahaja akan menegangkan kulit pada leher anda, tetapi juga akan meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan keseluruhan anda.

Bagaimana untuk menjaga kulit leher

Adakah anda bersedia untuk merakam? Kemudian simpan 6 cara mudah untuk menjadikan leher anda cantik, tona dan muda.

Urutan harian

Mungkin, anda sering melakukan senaman untuk perut yang kempis dan pinggul yang ramping dan tegang? Jadi mengapa tidak melengkapkan sesi anda dengan urutan yang akan memulihkan keanjalan kulit pada leher dan menjadikan ototnya lebih fleksibel dan kencang?

Mulakan dengan proses mudah ini hari ini:

  1. Setiap malam sebelum tidur, berdiri di hadapan cermin dan sapukan pelembap ke leher anda.
  2. Dengan pergerakan urutan ringan, mulakan perlahan-lahan menarik dari tulang selangka ke leher.
  3. Sangat penting untuk mengurut dari bawah ke atas, kerana ini adalah bagaimana anda boleh meningkatkan peredaran darah.

Minyak untuk peremajaan kulit pada leher

Jika anda ingin memulihkan kulit kepada ketegasan dan keanjalannya dahulu, minyak pati akan membantu anda.

Kebanyakan orang menyedari bahawa dengan usia, kulit pada leher kehilangan keanjalan dan mengendur. Untuk memeriksa keadaan kulit, anda hanya perlu membengkokkannya ke dalam roller dan melihat seberapa cepat ia meluruskan dan kembali ke kedudukan asalnya.

Jumlah kolagen dan elastin dalam badan memainkan peranan penting dalam keadaan kulit.

Berikut adalah beberapa petua yang akan menjadikan kulit pada leher kelihatan menarik:

Untuk meningkatkan kesejahteraan dan penampilan, bukan sahaja perlu mengikuti prinsip pemakanan dan senaman yang betul, tetapi juga untuk menggunakan minyak pati tertentu pada kulit.

Pastikan anda membeli minyak pati lemon, kerana kerana kandungan vitamin C yang tinggi, buah ini adalah antioksidan yang kuat.

Minyak sage akan menjadikan kulit pada leher lebih anjal dan tona.

Selalunya di kedai dengan kosmetik semula jadi, anda juga boleh melihat minyak pati biji lobak merah. Ia menggalakkan peremajaan sel kulit dan menjadikan kedutan kurang ketara.

Kami mengesyorkan menyapu 1-2 titis minyak pati ke leher dan menggosoknya dengan gerakan urut ringan, seperti yang diterangkan dalam petua sebelumnya.

Topeng pisang masak dan minyak zaitun

Topeng ini adalah salah satu cara terbaik untuk memulihkan kulit pada leher kepada keanjalan, kecantikan dan keremajaan dahulu di rumah. Ia hanya perlu digunakan sekali seminggu.

bahan-bahan:

  • 1 pisang masak
  • 1 biji putih telur
  • 1 sudu teh madu (kira-kira 7. 5 g)

Kaedah memasak:

Ia sangat mudah: anda hanya perlu mencampurkan tiga produk yang tersedia untuk membentuk campuran homogen yang licin.

  1. Basuh leher anda seperti biasa, sapukan topeng padanya dan biarkan selama 15 minit.
  2. Bilas seluruh topeng dengan teliti dengan banyak air.

Hasilnya hanya akan memukau anda!

Tanpa pengelupasan sel-sel mati, kulit di leher tidak akan menarik.

Dari semasa ke semasa, sel kulit mati mesti dikelupas jika anda ingin memiliki kulit yang cantik.

Prosedur ini mempunyai kesan yang sangat positif, kerana ia bukan sahaja akan membersihkan kulit dan meningkatkan peredaran darah, tetapi juga membantu menghilangkan ketidaksempurnaan kulit dan meningkatkan akses oksigen ke epidermis.

Kami menawarkan resipi gosok yang anda boleh sediakan sendiri di rumah dengan mudah.

bahan-bahan:

  • jus 1 lemon
  • 5 sudu besar oatmeal (50 g)
  • 1 biji tomato

Kaedah memasak:

  1. Perah jus daripada lemon.
  2. Potong tomato halus dan mulakan kepada konsistensi seperti puri.
  3. Campurkan puri tomato, jus lemon dan oat dalam mangkuk.
  4. Campurkan produk dengan teliti sehingga campuran homogen terbentuk. Kemudian sapukan scrub pada leher anda dan biarkan selama 15 minit.
  5. Bilas sisa topeng dari kulit.

Vitamin E - sangat diperlukan untuk kulit

Vitamin E hanyalah produk penjagaan kulit semulajadi yang luar biasa. Bahan ini melawan penuaan pramatang, melindungi kulit daripada kesan negatif radikal bebas dan mengembalikan ketegasan dan keanjalannya yang dahulu.

Itulah sebabnya kami menasihati anda untuk membeli tablet vitamin E di farmasi atau mencari krim di rak kedai yang mengandungi komponen berguna ini.

ais

Pernahkah anda mendengar terapi ais? Apabila bercakap tentang penjagaan kulit, kami menasihatkan anda untuk memberi lebih perhatian kepada produk kecantikan semula jadi. Kiub ais adalah salah satu produk penjagaan leher terbaik.

Kami menasihatkan anda untuk mengambil tiga ketul ais, balut dengan kain dan sapu perlahan pada kulit leher selama 10 minit. Anda perlu menjalankan prosedur ini tiga kali seminggu.

  1. Pertama, kaedah ini meningkatkan peredaran darah.
  2. Kedua, ais mempunyai keupayaan untuk mengurangkan keradangan.

Ais akan menjadikan kulit lebih tona dan memberikan penampilan yang menarik.

Cuba amalkan semua petua ini, kerana menjaga keanjalan dan kecantikan kulit hanya di tangan anda.

Kehidupan adalah satu, dan langkah perlu diambil segera untuk meningkatkan kualitinya!